Economic

Dezastru pentru activitatea imobiliară din București

O veste foarte proastă vine din Capitală. Acolo, activitatea agenților imobiliari a scăzut cu aproximativ 75% în luna martie.

Advertisment
Advertisement
efume.ro

Autoritățile și cadrele medicale sunt tot mai depășite de pandemia de coronavirus care continuă să facă ravagii. Numărul de persoane infectate continuă să crească, iar românii sunt izolați la domiciliu.

Drept urmare, pe lângă criză medicală, România se confruntă și cu o criză economică din cauza acestei perioade.

Advertisment

Activitatea imobiliară e în scădere drastică

O companie de consultată din domeniu, Freedom Group, face un anunț îngrijorător. Aceasta informează că, în București, activitatea imobiliară a scăzut cu circa 75%. Cifrele se referă la volumul tranzacțiilor din luna martie.

Advertisment

Aceste statistici vin în urma unui studiu de piață realizat pe un eșantion relevant. A rezultat în urma cercetării că mai mult de jumătate dintre agenții imobiliari care își desfășoară activitatea în București ajung la cifre de afaceri brute sub 2 000 de euro lunar. Astfel, aceștia ajung să trăiască la limita subzistenței.

În plus, 7% dintre respondenți produc, de obicei, comisioane brute mai mari de 100 000 de euro anual, cu o scădere estimată care depășește pragul de 50% în 2020. Acest lucru e valabil în cazul în care starea de urgență se va prelungi.

Din studiul respectiv reiese că doar 35% dintre agenți își aduc clienți prin abordare directă. Ceilalți o fac prin recomandări și cu ajutorul anumitor surse.

Serviciile agenților imobiliari sunt, în mare parte, bine văzute. Mai mult de o treime din eșantion e de părere că majoritatea clienților i-ar recomandă mai departe. Doar 20% cred că nu ar putea obține peste 10 recomandări.

Agenții imobiliari au identificat cele mai importante nevoi

Nu mai puțin de 42% dintre agenți au identificat necesitatea garanției încasării comisionului ca fiind principala nevoie.

Pe lângă aceasta, mai sunt și altele foarte importante, precum: necesitatea unor oportunități de business primite din partea agenției și accesul la program de training. De asemenea, suportul pentru promovarea proprietăților listate, punerea la dispoziție a unor instrumente tehnologice pentru eficientizarea activității și facilitatea oportunităților de colaborare cu alți agenți contează foarte mult.

Totodată, sunt foarte importante și existența unui suport juridic puternic, precum și a unuia administrativ și de reacordare la informațiile din piață.150 de agenți imobiliari au luat parte la studiul realizat în luna martie a anului 2020.

Advertisment
Advertisment