Economic

Angajații Dacia și Ford își doresc reluarea activității

Salariații uzinelor Ford și Dacia se află într-o stare de îngrijorare după ce companiile au dispus prelungirea șomajului tehnic.

Advertisment

Fabrica Ford de la Craiova menține încetarea producției până în luna mai. Grupul american a anunțat prelungirea suspendării activității în toate uzinele din Europa, ca urmare a epidemiei de coronavirus.

Și uzina Dacia de la Mioveni a trimis cei 14 000 de muncitori în șomaj tehnic începând cu data de 19 martie. Astfel, îngrijorările oamenilor că vor rămâne fără joburi și vor avea venituri scăzute sunt justificate.

Advertisment

Dacia plătește angajaților 85% din salariu

Contractul colectiv de muncă al lucrătorilor uzinei Dacia prevede plata a 85% din salariu în perioada șomajului tehnic. Totuși, această obligație este valabilă doar 30 de zile.

Advertisment

Nicolae Pavelescu, liderul de sindicat de la Dacia, a declarat că există un acord pe o perioadă nedefinită. El se va întâlni miercuri pentru a stabili mai concret datele problemei. Tot Pavelescu a mai spus că oamenii sunt foarte îngrijorați și se întreabă ce se va întâmpla cu veniturile lor și cu locurile de muncă.

Pavelescu a mai spus că îi este dificil să vorbească despre ce se va întâmpla mai departe. Nu poate anticipa nici în mod pozitiv, dar nici în mod negativ ce întorsătură vor lua lucrurile. Liderul de sindicat a reiterat faptul că nu există cazuri de salariați suspecți sau depistați pozitiv cu coronavirus.

Ce se întâmplă la Ford?

Producătorul american a suspendat activitatea în cadrul uzinei de la Craiova tot din data de 19 martie. Deși măsura era anunțată la început pentru câteva săptămâni, ea a fost prelungită până la începutul lunii mai de către conducerea companiei. Decizia este valabilă pentru toate uzinele din Europa.

Angajații fabricii din Bănie sunt îngrijorați de decizia producătorului american de a prelungi șomajul tehnic. Unii dintre ei au declarat că este cea ma lungă perioadă de șomaj tehnic pe care au avut-o. Decizia îi nemulțumește profund, în condițiile în care primesc doar 78% din drepturile salariale obișnuite.

O altă problemă care apare în perioada șomajului tehnic este faptul că nu se ia în considerare vechimea în muncă, iar bonurile de masă nu se mai dau nici ele. Mulți dintre muncitori au rate la bănci, iar eforturile financiare pe care vor fi nevoiți să le facă sunt foarte mari.

Totuși, cea mai mare temere a salariaților este că își vor pierde locurile de muncă, după ce această pandemie se va fi încheiat. Acest lucru s-ar putea întâmpla ca urmare a faptului că industria auto va suferi pierderi financiare importante.

 

Advertisment
Advertisment