Topul celor mai bune platforme de ecommerce în 2020
Comerțul online este una dintre cele mai profitabile afaceri din România, iar dacă marile companii își permit echipe dedicate de IT pentru dezvoltarea website-ului, firmele mici au nevoie de platforme ușor de folosit pe care să își poată vinde produsele.
Dezvoltarea internetului le-a permis micilor afaceri să dezvolte cifre impresionante de afaceri în ultimii ani. Un studiu indică faptul că în 2019, românii au făcut în online cumpărături de peste 3,5 miliarde de Euro.
Competiția, însă, susține evoluția. Pentru a putea continua să vinzi pe internet și în 2020, vei avea nevoie de o platformă mult mai rapidă, dar și de un design adaptiv.
Google prioritizează platformele mobile
În era telefonului mobil inteligent, gigantul Google și-a schimbat atenția de la device-urile mari (PC, laptop etc.). Aceștia au decis de curând să prioritizeze indexare platformelor de comerț adaptate pentru dispozitivele mobile.
Pe scurt, dacă ai un magazin online în 2020, va trebui ca design-ul acestuia să fie responsive la mobile, pentru a putea ajunge în primele pagini ale motorului de căutare.
Cum se construiește un magazin online în 2020
Dezvoltarea unui magazin online rămâne totuși o sarcină destul de dificilă. Chiar și în condițiile în care majoritatea platformelor oferă utilizatorilor o interfața grafică foarte ușor de folosit, va fi greu să ajungi pe prima pagină Google.
În aceste condiții, pentru a putea avea succes în comerțul online, crearea efectivă a website-ului ar fi bine să rămână în grija programatorilor. Cu toate acestea, odată implementată structura, majoritatea platformelor moderne îți vor permite să faci modificări și să adaugi produse noi în magazinul tău, relativ ușor.
Cele mai bune platforme de eCommerce în 2020
Dacă te-ai decis să faci o investiție și să îți muți vânzările către online, iată care sunt cele mai bune platforme de eCommerce în anul 2020.
#1: Shopify
Shopify este o platformă strict dedicată vânzărilor și oferă utilizatorului o interfață extrem de ușor de folosit. Mai mult decât atât, Shopify se laudă că folosindu-le serviciul, orice persoană ar putea finaliza construcția unui magazin online în doar câteva minute.
#2: Bigcommerce
BigCommerce se face remarcat prin faptul că promite ajutor și suport întregii afaceri, și nu doar magazinului. De asemenea, platforma oferă utilizatorilor o varietate de teme și template-uri din care să aleagă. În plus, ai posibilitatea de a dezvolta propriul design.
#3: 3dcart
3dCart este cel mai vechi provider din domeniul platformelor de ecommerce. La el ca și în cazul BigCommerce, utilizatorii au acces la mai multe teme și template-uri. Și aceștia pot edita aspectul, implementând propriul design.
WordPress și WooCommerce
WordPress este la bază o platformă de content management și a fost dezvoltat cu scopul de a oferi blogerilor posibilitatea de a distribui conținut. Cu toate acestea, în ultimii ani, din ce în ce mai mulți antreprenori au apelat la WordPress pentru dezvoltarea unui magazin online.
Aceasta alegere poate avea atât avantaje, cât și dezavantaje. Unul dintre avantaje este acela că permite integrarea unui blog. Asttfel, poate crește poziția website-ului în Google. Însă, reversul medaliei este acela că nu este o platformă dedicată comerțului online. Pe scurt, are nevoie de oarecare adaptări și improvizații pentru a putea funcționa.
Acestea fiind spuse, alegerea platformei de eCommerce potrivită poate fi o sarcină dificilă. Sfatul meu este să îți faci un plan de business și să te asiguri că afacerea ta va fi profitabilă.