Google și Facebook, forțate să plătească redacțiile pentru utilizarea conținutului
Australia a decis să forțeze cele două uriașe companii să împartă veniturile obținute din publicitatea cu firmele locale de media.
Cele doua platforme digitale vor fi nevoite sa cedeze o parte din banii câștigați din publicitatea cu firmele locale de media. Australia a recurs la această decizie, după ce companiile de mass-media au depus mai multe plângeri.
Google și Facebook vor plăti conținutul folosit
Australia devine una dintre primele țări care obligă platformele digitale să achite conținutul utilizat de acestea. Astfel, Facebook și Google vor ceda o parte din banii câștigați în urma publicității cu firmele locale de media.
Jos Frydenberg, șeful Trezoreriei, a oferit mai multe detalii despre această decizie. El a spus că măsura vine în urma negocierilor eșuate cu Facebook și Alphabet, compania mama a Google. Astfel, discuțiile nu au dus la soluționarea plângerilor venite din partea companiilor mass-media, în legătură cu veniturile din publicitate ale platformelor digitale.
Guvernul s-a adresat acum autorității pentru concurență Australian Competition and Consumer Commission. Acesta a solicitat propunerea unui cod obligatoriu pentru mass-media și platformele digitale.
Guvernul voia inițial să creeze un cod până în noiembrie. Acum însă, și-a anulat planul și a solicitat ACCC să prezinte proiectul de cod până în luna iulie, în scopul de a fi legiferat cât mai curând.
Conform lui Josh Frydenber, actul normativ va conține administrarea datelor, clasarea și afișarea știrilor, precum și împărțirea veniturilor obținute pe urma acestora. El a informat că va stabili, totodată, mecanisme pentru rezolvarea litigiilor.
În Australia, piața de publicitate din mediul online ajunge la valoarea de 5,72 de miliarde de dolari pe an. Aceasta a crescut de mai mult de opt ori din anul 2005. Aproximativ o treime din acești bani ajung la Google și Facebook, conform unui raport ACCC public în luna iunie a anului trecut.
Pandemia de coronavirus a fost unul dintre motivele hotărârii
Decizia e influențată și de pandemia de coronavirus. Astfel, Covid-19 a afectat și continuă să afecteze în mod serios piața media din Australia. Până la intrarea în vigoare a codului, guvernul federal a prezentat săptămâna trecută o serie de măsuri de sprijin pentru companiile de presă locale.
Printre acestea, se numără o scutire de un an a taxelor de spectru pentru televiziunile comerciale și posturile de radio. Totodată, va fi introdus un program de 50 de milioane de dolari australieni.
Nu este singurul mod în care pandemia de coronavirus a afectat Google. Compania a anunțat ca se confruntă cu un număr foarte mare de atacuri cibernetice. Odată cu agravarea situației provocate de Covid-19, au apărut tot mai mulți hackeri care încearcă să profite.