EconomicTehnologie

Conflict între Coca-Cola și rețelele de socializare

Compania a anunțat că suspendă investițiile în publicitate pe toate platformele de socializare.

Advertisment

Coca-Cola a informat că își va suspenda investițiile în publicitate pe toate platformele de socializare din lume. Măsură va fi valabilă pentru o perioadă de minim 30 de zile, conform anunțului.

Coca-Cola nu mai investește în reclamele pe rețelele de socializare

Compania a explicat că nu participă la boicotul oficial pornit de alte companii, ci că aceasta este o măsură proprie, informează CNBC. Mai multe organizații non-guvernamentale le-au solicitat clienților Facebook să boicoteze compania.

Advertisment

Aceste cereri au venit ca urmare a incidentelor recente în care a fost implicată cea mai mare rețea de socializare din lume. The North Face a fost primul mare brand ce a declarat că își va întrerupe achizițiile de publicitate pe Facebook.

Advertisment

Mai târziu, Verizon, Levi’s și Viber au anunțat aceeași măsură. „Facebook trebuie să ia măsuri în vederea stopării dezinformării și limbajului ce incită la ură pe platformele sale. Este un afront inacceptabil adus valorilor noastre. Noi și Dockers ne alăturăm campaniei #stophateforprofit și întrerupem toate campaniile de publicitate pe Facebook”, a anunțat Levi’s.

Înainte de a face publică această decizie, Coca-Cola a postat pe Twitter numeroase mesaje în care a solicitat măsuri de combatere a rasismului și pentru sprijinirea diversității. În plus, gigantul și-a anunțat sprijinul pentru singurul pilot de culoare din NASCAR, Bubba Wallace.

Facebook își menține poziția

Decizia companiei Coca-Cola vine la puțin timp după ce Dove, Ben & Herry’s și Hellmann’s, aparținând Unilever, au întrerupt, de asemenea, reclamele pe rețelele de socializare. Măsura este valabilă, cel puțin, până la sfârșitul lunii decembrie a acestui an.

Vicepreședintele Facebook responsabil cu soluțiile globale de marketing le-a transmis clienților de publicitate un mesaj ferm. „Boicotul în general nu reprezintă calea prin care putem progresa împreună”. Totodată, acesta a spus că Facebook nu își a modifica politicile din cauza presiunilor cauzate pe venituri, ci pe baza principiilor.

Cu toate acestea, compania a adoptat deja unele măsuri. În vederea combaterii dezinformării, Facebook va anunță utilizatorii dacă distribui articole cu informații vechi.

Advertisment
Advertisment