Tehnologie

Facebook vrea să ia fața Twitch și YouTube cu noua aplicație

Twitch și YouTube nu au concurență prea mare atunci când vine vorba de platforme de streaming pentru comunitatea gamerilor, dar Facebook vrea să schimbe acest lucru cu o nouă aplicație dedicată jocurilor mobile.

Aplicația de jocuri Facebook va gestiona în mare măsură și se va concentra pe comunitatea de streaming. Totodată, va evidenția și jocurile ocazionale pe care oamenii le-ar putea juca deja online, inclusiv Words with Friends.

Aplicația va fi disponibilă doar pe dispozitivele Android, la început

Facebook Gaming, precum și streamingul au fost în continuă creștere, în timp ce oamenii sunt blocați în case din cauza pandemiei. Astfel, compania simte ca acum este momentul perfect pentru a lansa aplicația. Inițial trebuia să se lanseze în iunie, dar Facebook a mutat-o pentru a satisface cererea actuală.

Facebook a investit în jocuri de ani de zile și a încercat să construiască comunitatea sa de streaming prin diverse parteneriate. În plus, găzduiește și turnee de e-sport. În ciuda bazei mari de utilizatori a Facebook – peste 2,5 miliarde de persoane folosesc Facebook în fiecare lună – acesta rămâne în urma Twitch și YouTube atunci când vine vorba de ore de joc vizionate.

Acestea fiind spuse, Facebook Gaming este în creștere. A înregistrat o creștere de 210% a numărului de ore urmărite între decembrie 2018 și decembrie 2019. Facebook a urmat strategia Twitch și YouTube prin parteneriate exclusiv cu talente de top.

Twitch și YouTube încă domină industria

Twitch a avut 61% din orele vizionate în luna decembrie a anului 2019, YouTube menținând alte 28% din piață. Pe locul 4 este este Mixer Microsoft, care a avut sub 3% din toate orele petrecute pentru vizionarea livestreams.

Noile instrumente ar putea ajuta Facebook să rivalizeze cu Twitch și Youtube. Facebook încercă să ușureze streamingul pentru utilizatori, adăugând butonul “Go Live”. Funcția permite uploadarea streamurilor de la alte jocuri pe același dispozitiv, doar apăsând câteva butoane.

Odată ce o persoana va fi live, acest lucru va apărea pe pagina sa personala, făcând mai ușor de urmărit de către prieteni. Ca și Youtube și Twitch, Facebook va oferi beneficiul monetizării anumitor streameri.