Tehnologie

Descărcările jocurilor pe telefon au crescut cu 39% după epidemia de Coronavirus

Panica provocată de noul Covid-19 aduce profituri uriașe în conturile dezvoltatorilor de aplicații și jocuri pe telefon. De teama, oamenii s-au izolat în case, iar timpul se pare că l-au umplut cu jocuri video.

Advertisment
Advertisement
efume.ro

Cunoști un limbaj de programare precum Swift (pentru iOS) sau Kotlin (pentru Android)? Află că cifrele indică faptul că acum este cel mai bun moment de a lansa o aplciație interactivă sau chiar un joc.

Cu milioane de oameni izolați la domiciliu, pentru a stopa răspândirea Covid-19, descărcările jocurilor mobile au crescut. Trendurile indică în luna Februarie o creștere de 29 de procente, majoritatea utilizatorilor fiind din China.

Advertisment

Deși lucrurile par să se stabilizeze, anticipăm că tredul în acest sens va rămâne pe o linie ascendentă. Avem în vedere faptul că Europa se află doar la începutul epidemiei de Coronavirus, atunci când afirmăm acest lucru.

Advertisment

Cum poți dezvolta o aplicație mobilă

Aplicațiile mobile reprezintă în prezent o afacere de miliarde de euro anual. Dezvoltatorii câștigă acești bani fie din vânzarea efectivă a aplicației, fie din reclame (ads). Cert este că, orice s-ar întâmpla, o aplicație populară v-a genera profit cu o investiție minimă.

Dacă te interesează domeniul programării, și mai exct cel al dezvoltării mobile, ar trebui să știi că, pentru început, tehnologiile către care te poți îndrepta sunt următoarele:

  • Pentru dispozitivele Apple (iPad, iPhone etc.), limbajul de programare pe care ar trebui să îl stăpânești se numește Swift. Poți, totuși, dezvolta aplicații și jocuri și cu Objective-C.
  • Pentru dispozitivele Android (Samsung, Huawei, OnePlus etc.) limbajul de programare cu care vei putea dezvolta aplicațiile este Java. Cu toate acestea, Google a introdus de curând un nou limbaj (pe care de altfel, aceștia îl și recomandă) și care se numește Kotlin.

Avantajul principal al Objective-C și Java, spre deosebire de Swift și Kotlin, este acela că cele două au o vechime mult mai mare. De asemenea, dispun de o comunitate extisă și deci, ca începător, îți va fi mult mai ușor să găsești suport. Pe de cealaltă parte, Swift și Kotlin sunt susținute direct de către Apple și Google, oferind capabilități mult mai extinse.

Dacă alegi să programezi pentru dispozitivele Apple, trebuie să știi că vei avea nevoie de un Mac sau un MacBook. Acest fapt se datorează deoarece Xcode nu funcționează pe PC. Mai mult, dacă vrei ca aplciația dezvoltată de tine să fie compatibilă cu ultima generație de iOS, va trebui ca laptopul tău să poate rula sistemul de operare Catalina.

Advertisment
Advertisment