Tehnologie

Angajații Google îi cer companiei să nu mai lucreze cu poliția

Aproximativ 1 700 de salariați din cadrul companiei americane cer încetarea colaborărilor cu poliția.

Advertisment

Angajații Google vor încheierea colaborării cu forțele de poliție. „Ne exprimăm nemulțumirea legată de faptul că Google încă vinde produse și servicii forțelor de poliție. De ce să ajutăm instituțiile responsabile de uciderea lui George Floyd să fie mai eficiente organizațional?”, transmit salariații.

Angajații Google cer întreruperea colaborării cu poliția

Salariații s-au revoltat în urma uciderii brutale a lui George Floyd. Google, de exemplu, a promovat ca studiu de caz felul în care oamenii legii din Clarkstown utilizează G Suite pentru a distribui informații și probe în cazurile investigate.

Advertisment

Acest departament de poliție a fost acuzat că îi monitorizează ilegal pe cei ce coordonează manifestul Black Lives Matter, conform TechCrunch. În plus, compania oferă bani fundației poliției din Seattle. Aceasta utilizează fondurile pentru a crea, cu ajutorul unor startup-uri, tehnologie bazată pe inteligență artificială pentru oamenii legii.

Advertisment

Companii uriașe, precum Microsoft și Amazon, au declarat că nu vor mai vinde tehnologie pentru recunoaștere facială poliției. Măsura este valabilă cel puțin pentru o perioada. IBM a mers și mai departe și a informat că va renunța la toate proiectele de recunoaștere facială.

Angajații au mai pus presiune pe companie pentru a renunța la contracte

În scrisoarea trimisă conducerii, salariații spun că vor să fie mândri de organizația pentru care lucrează. Aceștia au reușit să facă Google să renunțe la contracte controversate, în trecut. După o petiție lansată de ei, compania a ieșit din Project Maven, dezvoltat pentru Pentagon.

Proiectul ar fi putut îmbunătăți precizia atacurilor cu drone. Ulterior, în 2018, tot la cererea unor angajați, compania a ieșit din Jedi, un contract could tot pentru Pentagon.

După decesul lui Floyd, Google a luat numeroase măsuri în vederea combaterii rasismului. Compania va dona 12 milioane de dolari unor organizații din domeniu. În plus, gigantul american a anunțat că până în 2025, vrea că 30% din echipa de conducere să fie alcătuită din persoane de culoare.

Advertisment
Advertisment