Tehnologie

Youtube creează un competitor pentru TikTok

TikTok, care a ajuns recent la 41 milioane de utilizatori activi de zi cu zi din afara Chinei, ar putea avea în curând o concurență reală în mâinile sale.

Advertisment

TikTok este o aplicație și o rețea de socializare lansată în China. Aceasta se bucură de o popularitate uriașă, neavând momentan un competitor.

YouTube lucrează în prezent la o nouă caracteristică numită Shorts

Shorts va exista în interiorul aplicației mobile YouTube ca o caracteristică și nu ca un produs independent. Aceasta va fi creata pentru a ii face competiție serioasa aplicației TikTok, care a devenit foarte celebră.

Advertisment

Clipurile video de sincronizare a buzelor sunt incredibil de populare pe TikTok. Acestea sunt ajutate în mare parte de instrumentele de editare incluse în aplicație pentru a facilita crearea lor.

Advertisment

Pentru a concura cu aplicația virală înființată de Bytezdance, cu sediul în China, YouTube intenționează să își mobilizeze catalogul amplu de muzică licențiată. Platforma video a fost un cămin de muzică pentru multe dintre cele mai mari case de producții și artiști din lume.

Poate cineva să oprească ascensiunea TikTok?

Multe companii tehnologice înființate din Silicon Valley au făcut încercări curajoase. Chiar și așa, până acum aplicația nu are rival.

Facebook a încercat cu lansarea aplicației sale Lasso, care nu a câștigat încă teren. Instagram și Snapchat au încercat să preia aplicația virală adoptând unele dintre caracteristicile sale.

Byte, o aplicație video lansata în acest an de unul dintre cofondatorii Vine a avut un succes la început, dar este încă în mare parte o platforma care nu a reușit să ajungă la celebritate. Cu toate acestea, în ultimele 12 luni, TikTok a fost descărcat de aproximativ 842 de milioane de ori din magazinele Apple și Google APP.

Însă dacă cineva poate fi un competitor pentru TikTok, acesta este gigantul video deținut de Google. Anul trecut, YouTube a obținut venituri din publicitate de peste 15 miliarde de USD. Comparativ, TikTok este mult mai mic. Potrivit firmei de analiză mobilă SensorTower, TikTok a obținut în 2019 venituri de 177 milioane USD din achizițiile efectuate în cadrul aplicațiilor.

YouTube intenționează să își lanseze funcția concurentă cu TikTok până la sfârșitul anului. Apoi vom ști dacă cea mai mare platformă video din lume poate prelua un punct de pornire viral sau dacă se va afla pe lista în creștere a companiilor care au încercat.

Advertisment
Advertisment