Mașinile cu sistem Keyless GO sunt în pericol de a fi furate
Mai multe automobile echipate cu această opțiune au fost furate și dezmembrate de o grupare infracțională europeană.
Sistemul Keyless GO, întâlnit pe mașini din gama de lux a producătorului Mercedes-Benz, este interceptat la citirea cartelei de acces a șoferului. Astfel, infractorii reușesc să duplice informațiile acesteia pentru a avea acces în vehicul și a porni motorul.
Automobilele sunt în pericol de a fi furate
Conform informațiilor publicate de Europol, oamenii legii din Polonia au găsit zeci de mașini de lux dezmembrate. Infractorii au ca scop revânzarea pieselor auto pe piața second-hand. Autoturismele au fost descoperite cu ajutorul datelor prelevate din mai multe apartamente utilizate de gruparea infracțională.
Mașinile erau furate în special din Germania, fiind ulterior depozitate pe o fostă proprietate agricolă din Polonia. Rețeaua infracțională poloneză era foarte bine organizată și specializată pe furtul de mașini Merces-Benz dotate cu Keyless GO.
Folosind echipamente create special pentru acest scop, hoții reușeau să deblocheze în locul șoferului atât sistemul wireless de încuiere a portierei, cât și imobilizatorului motorului. Astfel, aceștia porneau automobilul cu doar o apăsare de buton.
Sistemul Keyless GO face mașina vulnerabilă în fața hoților
Conform descrierii oficiale oferite consumatorilor, această dotare aduce multiple avantaje. „Deschiderea și încuierea mașinii au loc în mod convenabil, pornirea e rapidă, fără a scoate cheia din buzunar. Ușile de pe partea șoferului și pasagerului pot fi deschise și încuiate cu doar o atingere a mânerului. Nu este nevoie ca tasta de deblocare a mașinii să fie atinsă.
Motorul poate fi pornit și oprit rapid, cu o simplă apăsare de buton”. Cu alte cuvinte, Keyless GO permite deschiderea, pornirea și condusul automobilului doar având asupra ta un dispozitiv de autentificare recunoscut.
Cu toate că nu se cunoaște exact soluția tehnică folosită de infractori, modul de operare arată că este vorba despre o schemă numită Relay Attack. Astfel, odată ce este localizat automobilul, hoțul aștepta întoarcere șoferului. Ulterior, el încearcă să intercepteze semnalul wireless transmis pentru deblocarea mașinii.
Apoi, șoferul este așteptat să se îndepărteze din nou, eventual, urmărit în trafic până acasă. În acest timp, infractorii încearcă din nou să intercepteze semnalul cartelei auto, chiar dacă aceasta se află în casa victimei.
La momentul potrivit, nu mai trebuie decât ca semnalul de activare clonat să fie retransmis pentru a obține acces la mașină.
sursă:go4it.ro