Finlanda invită influencerii în lupta împotriva Covid-19
Guvernul finlandez apelează la bloggeri, rapperi și scriitori pentru a ajunge la publicul care nu e atât de interesat de media tradițională.
Finlanda a invitat Influencerii pentru a susține eforturile guvernului în lupta cu coronavirus. A fost argumentat faptul că aceștia sunt la fel de utili ca media mainstream într-o criză în care populația trebuie informată rapid, clar și cu exactitate.
Finlanda invită influencerii să ajute la informarea oamenilor
Directorul comunicării guvernamentale, Päivi Anttikoski, a declarat că o mare parte din public este informat prin intermediul mijloacelor oficiale. Însă și autoritățile sunt conștiente că mesajul nu ajunge mereu la întreaga populație.
Scopul acestei colaborări este de a oferi un acces mai bun la informații. Finlanda este singura țară din lume care a definit mijloacele media drept ,,operatori critici”.
Proiectul este o inițiativă comună a biroului prim ministrului finlandez, Sanna Marin, și Mediapool. Sanna Marin este și consultant social media, iar Mediapool este o rețea de companii media care contribuie la asigurarea accesului cetățenilor la informații fiabile în orice moment.
PING Helsinki editează anunțuri guvernamentale, astfel încât acestea să se încadreze cu ușurință într-un format de social media. Apoi acestea sunt trimise către o rețea de 1500 de influenceri, care sunt liberi să participe în stil caracteristic.
Lucrând împreună, aceștia previn știrile false
Guvernul sprijină influencerii de pe rețelele de socializare pentru a distribui știri adevărate despre coronavirus. Un alt ajutor din partea acestor persoane ar fi să facă oamenii conștienți de faptul că toate informațiile corecte sunt disponibile pe toate canalele de știri.
Emmi Nuorgam, scriitor, jurnalist și blogger cu o mare comunitate de urmăritori, a declarat că pandemia evidențiază modul în care panica se poate răspândi pe rețelele de socializare și cât ușor este ca oamenii să se sperie dacă mesajul autorităților nu ajunge în mod corect peste tot.
Ea a continuat să spună că mulți influenceri online ajung acum la același număr de oameni ca, de exemplu, ziarele sau canalele comerciale de radio.
Unele audiențe sunt nespus de mari. Mulți pot avea zeci sau sute de mii de urmăritori pe acele platforme. Astfel, ei s-ar putea folosi de această putere în lupta cu știrile false.