Despre noutăți și algoritm – TikTok
obsesia algoritmică a lui TikTok de a vă oferi mai mult conținut care crede că vă va plăcea are o consecință nedorită: a început să le recomande oamenilor noi conturi să le urmeze pe baza aspectului fizic al persoanelor pe care le urmează deja.
Pe TikTok, totul nu este așa cum pare. Implicați-vă cu videoclipuri despre dans și veți începe să vedeți mai multe persoane care fac Renegade. Dacă zăbovești ca un câine pe TikTok, acesta îți va oferi drept mâncare videoclipuri amuzante.Totuși, cu un algoritm ca TikTok, nu te vei plictisi.
Marc Faddo și TikTok
Săptămâna aceasta Marc Faddoul, cercetător AI la Școala de Informații UC Berkeley, a descoperit că TikTok îi recomanda conturi cu imagini de profil care se potriveau cu aceeași rasă, vârstă sau caracteristici faciale ca cele pe care le-a urmat deja.
El a creat un cont proaspăt pentru a-și testa teoria și a urmat oameni pe care i-a găsit pe pagina sa „For You”. În urma relatării unei femei negre a dus la recomandări pentru alte trei femei de culoare. Este foarte ciudat – Faddoul a descoperit că lovirea unui om asiatic cu păr vopsit i-a dat mai mulți bărbați asiatici cu păr vopsit și același lucru s-a întâmplat și pentru bărbații cu dizabilități vizibile.
Algoritmul TikTok
TikTok neagă faptul că folosește imaginile de profil ca parte a algoritmului său și spune că nu a reușit să reproducă aceleași rezultate în propriile teste. Însă aplicația folosește filtrarea în colaborare – unde recomandările sunt făcute pe baza celor făcute de alți utilizatori.
„Recomandarea noastră de conturi de urmat se bazează pe comportamentul utilizatorului”, spune un purtător de cuvânt al TikTok. „Utilizatorii care urmăresc contul A urmăresc și contul B, deci dacă urmați A este probabil să doriți să urmați B.” Și aceasta are potențialul de a adăuga prejudecăți inconștiente în algoritm, care s-a modificat de-a lungul timpului.
„Platforma este îndreptată foarte mult spre aspect și, prin urmare, filtrarea în colaborare poate duce la rezultate foarte specifice, chiar dacă imaginea de profil nu este folosită de algoritmi”, spune Faddo. Algoritmul TikTok va crede că creează o experiență personalizată pentru dvs., dar de fapt este doar construirea unei bule de filtru – o cameră de ecou unde veți vedea doar același fel de oameni cu puțină conștientizare a celorlalți.
Algoritmul aplicației nu a propus să folosească rasa, vârsta și sexul pentru a sorta utilizatorii, dar poate a creat din neatenție o buclă de feedback părtinitoare.