ActualitateStiri

FOTO / Chefir și nu prea. Tu știi ce pui în farfurie? Campania Observator Antena 1 Ce ne puneți în mâncare îți arată, cu analize de laborator, ce pui pe masă

Advertisment

Ești ceea ce mănânci. Dar să alegi mâncare sănătoasă a devenit un sport periculos. Multe alimente din coşul românului ascund, de fapt, pericole invizibile.

De-a lungul zecilor de episoade realizate de la lansare, campania „Ce ne puneți în mâncare”, realizată de jurnalistul Observator Antena 1 Mădălina Iacob a demonstrat, cu date confirmate în laborator, pericolul la care se expun, de multe ori, consumatorii nevinovaţi. Numai în ultima lună, Observator a descoperit salată cu salmonella, roșii românești pline cu pesticide sau ulei de măsline care nu are nicio urmă de măslină în compoziție. De fiecare dată, autoritățile au fost alertate, iar măsurile nu au întârziat să apară.

Advertisment

„Campania «Ce ne puneţi în mâncare» este o surpriză şi pentru mine de la un episod la celălalalt. Cred că educaţia alimentară este esenţială în acest moment, în România, atât timp cât legislaţia şi autorităţile din domeniu nu sunt atât de dure pe cât ar trebui să fie. Nu vrem să substituim autorităţile de control, dar vrem să învăţăm oamenii cum să aleagă corect alimentele, fie că fac cumpărăturile de la piaţă sau de la supermarket. Feedback-ul telespectatorilor e impresionant şi ne motivează să continuăm. Noi rămânem vigilenţi şi continuăm să ducem produse la testat. Şi, de obicei, testele ies prost fix la produsele care nu mă aştept să fie periculoase pentru organism. În cel mai recent episod al campaniei, chefirul a fost vedeta. Chefir pe care îl beau zilnic şi eu la redacţie, alături de mulţi colegi ai mei. Toţi am citit despre beneficiilor extraordinare pe care produsul şi, mai exact, drojdiile specifice din acesta le aduc. Iată că şi aici am avut cu toţii o surpriză. Uriaşă.” – Mădălina Iacob, jurnalist Observator

Advertisment

În cel mai recent episod al campaniei difuzate în fiecare marți, la Observator 19, rezultatele din laborator au arătat că unele produse de pe piață vândute sub denumirea „chefir” nu au în compoziţie drojdii specifice chefirului.

„Din păcate, ceea ce am găsit noi a fost că jumătate din cele 8 produse conțin într-adevar și drojdii, merg spre tehnologia chefirului, iar jumătate conțin exclusiv bacterii lactice. Asta înseamnă că, de fapt, sunt un lapte bătut, o sana, în funcție de conținutul de grăsime. Nu poate fi legal incriminat pentru că nu avem o legislație foarte clară care să ne spună fără drojdii nu egal chefir.” – Alexandru Cîrîc, Director ICA

Sute de produse, de la mici la brânza de oaie din Sibiu, șaorma sau produsele tradiționale de sărbători au fost duse în laborator, de-a lungul Campaniei, de jurnaliștii Observator, rezultatele fiind, de multe ori, dezastruoase.

Ce nu se vede cu ochiul liber se simte în starea de sănătate a celui care consumă produsele. Campania Observator „Ce ne puneți în mâcare” este un demers jurnalistic mai mult decât necesar pentru viitorul fiecărui român. Oamenii au dreptul să mănânce fără se îmbolnăvească. Observator arată partea nevăzută a produselor alimentare, românii fac alegerile. Alege BINE pentru TINE. În fiecare zi.

Sezoanele trecute ale campaniei se văd pe observatornews.ro, Facebook Observator și Tik Tok Observator. Un nou sezon va fi lansat în curând, la Observator, Antena 1.

Advertisment
Advertisment