Actualitate

Vreți să mergeți în Lituania? Nu mai puteți intra fără un test de coronavirus

Încă o țară impune acum restricții românilor. Este vorba de Lituania. Nu veți mai putea intra de acum încolo fără un test de coronavirus.

Advertisment
Advertisement
efume.ro

Test de coronavirus negativ de maxim 72 de ore și 14 zile de autoizolare. Acestea sunt regulile de acum încolo dacă vreți să ajungeți în Lituania.

Vreți să mergeți în Lituania? Nu mai puteți intra fără un test de coronavirus

Începând cu data de 17 august, nici un român nu va mai călca pe pământul Lituaniei dacă nu are un test de coronavirus negativ de maxim 72 de ore. De asemenea, va trebui să stați izolați timp de două săptămâni. „(..) Conform acestei noi decizii, România este plasată în categoria statelor unde rata de infectare depăşeşte valoarea de 25 cazuri / 100.000 de locuitori.

Advertisment

Persoanele care sosesc în Republica Lituania provenind din această categorie de state trebuie să prezinte un test negativ pentru infecţia cu COVID-19. Efectuat, în statul de plecare, cu maximum 72 de ore înainte de sosirea în Republica Lituania. Și să se autoizoleze pentru o perioadă de 14 zile. Anterior acestei decizii, persoanele provenind din această categorie de state în care era inclusă şi România nu puteau intra în Republica Lituania”, a menționat MAE.

Advertisment

Există și reguli pentru cei care călătoresc cu avionul

Tot în comunicat sunt trecute și regulile pentru cei care călătoresc cu avionul: “Noi reguli pentru cei care sosesc în Republica Lituania din străinătate, pe cale aeriană sau maritimă. Aceștia trebuie să se înregistreze la Centrul Naţional de Sănătate Publică din Republica Lituania. Site-ul este https://keleiviams.nvsc.lt/en/form. Acest lucru se va face înainte de intrarea în ţară. Persoanele care folosesc mijloace de transport rutier / feroviar trebuie să îndeplinească această procedură în termen de 12 ore de la sosire”.

Românii pot cere asistență consulară numărul de telefon al Ambasadei României la Vilnius: +370 (5) 2310552. Apelurile sunt redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate. Acestea vor fi preluate de operatorii Call Center în regim de permanenţă.

Advertisment
Advertisment