Actualitate

Poşta Română a primit o amendă uriaşă

Amenda primită de la autorităţilor române pentru compania naţională de poştă vizează modul în care aceasta se achită de obligaţiile faţă de cetăţeni.

Advertisment

Deşi preţurile practicate de Compania Naţională Poștă Română nu sunt mici, serviciile oferite pierd teren în favoarea firmelor de curierat. Concurenţa oferită de firmele din mediul privat provoacă pierderi mari în bugetul CNPR. Multe din coletele expediate prin serviciile poştale fiind rătăcite pe drum sau înregistrează întârzieri absurde. Serviciile de tracking funcţionează doar ocazional, ceea ce face ca cetăţeni să opteze pentru alte firme de profil. Iar acum Poşta Română a primit o amendă ce o poate pune în dificultate şi mai mult.

Servicii care lasă de dorit

Compania Naţională Poșta Română a fost amendată de către autoritățile din ţara noastră pentru modul în care și-a desfășurat activitatea în ultima perioada. Pe larg detalii sunt prezentat mai jos.

Advertisment

“În cadrul unei acțiuni de control desfășurate la CNPR, am verificat respectarea de către companie a obiectivelor de calitate pentru anul 2019. Acestea sunt prevăzute în legislația din domeniul serviciului poștal universal. S-a constatat că CNPR nu a îndeplinit cerințele minime de calitate impuse de reglementările în vigoare. Neasigurând livrarea la timp a trimiterilor interne de corespondență prioritară. Prin urmare Poşta Română a primit o amendă în cuantum total de 35.000 lei.

Advertisment

Reguli universale încălcate local

În calitatea sa de furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale din România desemnat prin Decizia preşedintelui ANCOM nr. 1158/2013 că furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale din România, pentru perioada 1 ianuarie 2014 – 31 decembrie 2019, CNPR avea obligația de a respectă o serie de cerințe minime. Acestea sunt impuse de ANCOM pentru trimiterile de corespondență interne din cea mai rapidă categorie standard din sfera serviciului universal, printre care:

– livrarea trimiterilor interne prioritare în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii, în procent de minim 85%;

– livrarea trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult patru zile lucrătoare de la dată depunerii, în procent de minim 97%”.

Rămâne de văzut dacă CNPN va putea face faţă pe viitor şi altor pierderi. Compania primind în mai multe rânduri ajutor de la stat pentru a nu intra în faliment.

 

Advertisment
Advertisment