Actualitate

Cum va putea fi relansat turismul

Doi cunoscuți consultanți în turism au vorbit despre renașterea industriei. Ei cred că după 15 mai, domeniul va reveni ușor-ușor la normal.

Advertisment

Traian Bădulescu e de părere că ceea ce diferențiază această criză de altele, este frica. Existența unui inamic invizibil care face foarte mult victime stârnește panică, aceasta fiind alimentată în fiecare zi de mass-media. Bădulescu crede că dorința de a călători va exista întotdeauna, însă igiena și sănătatea vor fi puse mai bine în balanță de către turiști.

El consideră că după trecerea pandemiei, vor apărea anumite proceduri pentru a reda încrederea oamenilor în serviciile turistice. În plus, toate regulile și măsurile de protecție ar trebuie serios promovate și tangibilizate.

Advertisment

Pentru turiști va conta foarte mult siguranța și securitatea medicală

Se vor interesa dacă destinația dispune de servicii medicale moderne. Vor ține cont, de asemenea, de cum au reacționat țările respective la această criză. El crede că distanțarea socială va rămâne, iar în turism va fi o schimbare uriașă, din moment ce reprezintă un fenomen de masă.

Advertisment

Pensiunile turistice, blocurile de locuințe, precum și celelalte imobile destinate închirierii ar urmă să aibă mult de suferit. Consultantul în turism spune că acestea vor fi nevoite să implementeze alte proceduri de curățenie, pentru a atrage turiștii.

El informează că proprietățile hoteliere care sunt afiliate la lanțuri hoteliere internaționale sunt primele care se vor repune pe picioare. De asemenea, acestea ar avea mult de câștigat în urma pandemiei, deținând forță financiară suficientă pentru a mediatiza schimbările pe care le vor implementa.

În același timp, concurența lor neafiliată va fi nevoită să suporte costuri mult mai mari pentru a asigura aceleași măsuri.

Pachetele all-inclusive vor trebuie modificate categoric, ele presupunând aglomerări, anunță Bădulescu. Același lucru s-ar întâmpla și cu bufetul suedez. El crede că, în România, destinațiile cele mai căutate vor fi cele montane, Delta Dunării și hotelurile de pe litoral.

Mircea Drăghici, un alt cunoscut consultant în turism, crede că a miza pe o strategie de tarife mici presupune sacrificarea a tot ce a fost câștigat în ultimii 5 ani. Va trece mult timp până să se ajungă la tariful mediu de cazare și la gradul de ocupare înregistrat în 2019.

El crede că tarifele de cazare vor suferi modificări semnificative. Acesta spune că, precum în cazul ultimei crizei financiare, va fi o lipsa de cerere, nu de ofertă. Drăghici explică faptul că obiectivul antreprenorilor trebuie să fie combaterea fricii turiștilor. Oamenii vor fi dispuși să plătească mai mult, dar să se simtă în siguranță.

Cât despre noile investiții, se aproximează o reducere a costului de construcție cu 15-20%

Aceasta ar fi o perioada foarte profitabilă pentru investiții hoteliere, iar Drăghici consideră că băncile vor finanța în continuare acest tip de proiecte. Totuși, băncile vor lua mai multe măsuri de prevenire a unor riscuri. Proiectele cu branduri hoteliere vor reprezenta un risc redus.

Drăghici e de părere că nu vor fi prea multe contracte de închiriere în domeniul hotelier, în România și la nivel de Europa. Operatorii cel mai grav afectați au fost cei cu contracte de închiriere, întrucât au cel mai ridicat risc asumat în asemenea cazuri.

Piață de tranzacții se va redeschise și în funcție de modul de repornire a industriei, spune consultantul. Astfel, va fi foarte important ce tarife de cazare vor fi înregistrare după relansare, pentru a reda încrederea investitorilor.

Uniunea Europeană reprezintă o piață mare și atractivă pentru orice antreprenor. Cu toții circulă mai întâi în propria țară, iar apoi în acest spațiu extins. Ulterior, ei se orientează către alte destinații externe de lung-curier.

Advertisment
Advertisment