Actualitate

Cum să dormi mai bine în timpul izolării

În această perioadă, dificultatea de a avea un somn liniștit este tot mai mare. Astfel, sunt prezentate câteva soluții pentru această problemă.

Deși acum stați mai mult în casă și nu depuneți atât de mult efort fizic cum o făceați înainte, mulți aveți probleme cu somnul.

Stresul, imposibilitatea de a ieși când vă doriți și știrile tragice pe care le auziți constant, sunt câteva motive ale insomniei. În timpul izolării, multe persoane s-au plâns pe rețelele de socializare că nu mai reușesc să adoarmă noaptea.

Încercați să renunțați la stres

Este normal ca în aceste momente să fiți îngrijorați și stresați. Multe persoane au declarat că nivelul lor de anxietate a crescut în timpul izolării. Aceste luni au fost unele confuze, deoarece nimeni de acum nu a mai fost într-o situație asemănătoare. De aceea, există numeroase întrebări fără răspuns.

Încercați să limitați accesul la social media și aveți grijă ceea ce citiți. De asemenea, încercați să nu vă obosiți cu prea multe responsabilități și luați pauze bine meritate în care să vă relaxați. Profesorul Kevin Morgan, un psiholog care face studii pe somn de mulți ani, a spus că ar trebui să încercați să lăsați îngrijorările când vă băgați în pat.

O altă soluție este crearea unei rutine. Rutina este cel mai important factor în a avea un somn bun, potrivit profesorului Kevin. Acesta a confirmat că odată cu izolarea, a trebuit să renunțați la vechile obiceiuri și de asta vă este greu să adormiți.

El sugerează să vă treziți la orele la care o făceați și înainte, oricât de tentant ar fi să mai rămâneți în pat. Iar acel pui de somn după-amiaza nu este deloc o idee bună.

Lumina soarelui ajută la un somn mai bun

Nu puteți ieși din casă pe cât de mult v-ați obișnuit, ceea ce este o veste proastă pentru somnul vostru. Puțină lumină venită din partea soarelui poate face minuni.

Ochii au nevoie de expunere la lumina exterioară pentru că ajută un hormon din corpul vostru numit melatonină. Acesta vă reglează modul de somn și trezire.

Kevin sugerează să vă faceți exercițiile zilnice afară, să vă asigurați că profitați de faptul ca acest lucru este permis. Și chiar dacă este însorit, să nu vă luați ochelarii de soare, a spus profesorul. Asta vă va îmbunătăți cu siguranță atât calitatea somnului, cât și starea de spirit.

Totodată, în timpul liber încercați sa vă deconectați de la probleme, făcând anumite activități relaxante, precum cititul.