Din august toți românii vor avea buletin cu CIP. Cum va arăta acesta
Veste șocantă pentru români. Începând din luna august a acestui an, toată lumea va avea buletin cu CIP. Acesta va avea o mărime diferită.
Noul buletin cu CIP va intra în vigoare pentru toți românii începând cu luna august. Specialiștii spun că acesta va avea multe funcții suplimentare.
Din august toți românii vor avea buletin cu CIP. Cum va arăta acesta
În acest moment, Ministerul de Interne lucrează la un nou act de identitate, buletinul cu CIP. Se crede că s-a luat această decizie pentru a ține la distanță falsificarea actelor. Specialiștii spun că acesta va avea o mărime mai redusă, fiind de dimensiunea unui card bancar. De asemenea, va conține elemente de securitate, precum cele din Belgia sau Germania. „În cadrul cipului trebuie inserate imaginea a două amprente și imaginea facială a persoanei, respectiv fotografia persoanei”, a declarat chestorul Cătălin Giulescu, directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor din cadrul MAI.
Cele mai noi detalii despre buletinul cu CIP
“Pe față vom avea în primul rand însemnele Uniunii Europene, cele 12 steluțe galbene, iar în interiorul acestora va fi însemnul statului emitent. Numele prenumele, CNP-ul, data nașterii, data expirării, seria și numărul și emitentul. Pe verso vom avea data emiterii și domiciliul. În acest moment discutăm de tipărirea domiciliului pe cartea electronica”, a mai spus chestorul Cătălin Giulescu.
Se pare că acest tip de buletin nu este obligatoriu, însă persoanele care aleg tot un act de identitate simplu nu vor avea voie să călătorească cu acesta în afara României. Pentru prima data, e posibil să fie emis și un buletin electronic pentru copii, indiferent de vârsta acestora. Părinții pot cere acest lucru, dar vor trebui să plătească cel puțin 15 euro.
“Putem vorbi de servicii de înmatriculare, de eliberarea cazierului judiciar, plata taxelor și a impozitelor de la distanță doar utilizând cartea electronică pentru a te autentifica în sistemele informatice. Deci, persoana care solicita accesul la un serviciu nu mai trebuie să mearga la ghișeu să facă dovada legitimării, ci prin cartea electronică identitatea îi va fi certificată și i se va permite accesul la servicii de la distanță”, a mai spus directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor.