Actualitate

Pandemia de COVID-19 stimulează piaţa auto în mod neaşteptat

Platforma de vânzări auto Vroom a înregistrat al doilea cel mai bun debut pe lista de vânzări în Statele Unite în acest an, arătând că previziunile despre sfârșitul culturii auto pot fi premature. Iar coronavirusul joacă un rol în această renaștere.

Advertisment

Pandemia a avut un efect negativ asupra industriei auto mondiale în acest an. Cu vânzari scăzute ca în nicio altă criză din istorie, după ce producătorii de autovehicule au oprit producția. Şi showroom-urile s-au închis  pe fondul unor măsuri de carantină. Totuși, în mod neaşteptat, coronavirusul, care este încă extrem de prezent, poate contribui, de asemenea, la relansarea automobilului, care era supus și atacurilor organizațiilor de protecție a mediului cu mult timp înainte de a izbucni pandemia.

John Kiser, din grupul american de cercetare de piață Ipsos, consideră că virusul COVID-19 „are cu siguranță potențialul de a alimenta o revenire a mașinilor”.

Advertisment

„Oamenii doresc siguranță, protecție și control”, a spus el. Opinia sa e sprijinită cu un studiu realizat de Ipsos despre modelele de consum în timpul crizei pandemice.

Advertisment

Maşina e considerată mijloc de transport anti-COVID

Mulți dintre cei chestionați de grupul de cercetare au spus că se simt mai bine protejați de virus în propriile mașini. La polul opus situându-se utilizarea transportului public în opinia populaţiei. Și destul de mulți au spus că preferă să folosească mașinile private pentru a călători. Astfel se evită şi de măsurile de a sta ulterior acasă.

În același timp, un număr tot mai mare de dealeri încearcă să se folosească de dorința nou-apărută a cumpărătorilor de a călători în propriile mașini, oferind reduceri masive de prețuri.

Evoluţia pieţei

În prezent, se înregistrează o cerere ridicată în special pentru mașinile second-hand. Potrivit platformei auto online Carvana, care a raportat, în mod neaşteptat, o creștere a vânzărilor cu 80% doar în ultimele trei luni, vânzările din aprilie crescând cel mai mult cu peste 30%. Cu toate acestea, vânzările de mașini noi pentru luna respectivă au scăzut cu aproximativ 30% pentru toți producătorii.

„Suntem de fapt mai aglomerați pe piața automobilelor second-hand decât pe piață mașinilor noi”. Asta afirma Garrett Nelson, analist pentru Centrul de Cercetare și Analiză Financiară (CFRA) din New York. „Mulți oameni nu se grăbesc să cumpere o mașină nouă, datorită efectelor negative pe care această pandemie a avut-o asupra situației lor financiare”.

Advertisment
Advertisment